Kayenta naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu Kayenta naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu

Kayenta naar Moab

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Sandor

07 Juni 2017 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag zijn we vanuit Kayenta naar Moab gereden. Sandor had in Nederland hiervoor speciale routes bedacht. Vanuit Kayenta was het weer een half uur rijden naar Monument Valley, deze passeerden wij en hierbij passeerden we ook de staatsgrens van Arizona en Utah. Here we come Utah!

We reden Monument Valley voorbij en in onze spiegels zagen we de grote rotspartijen steeds kleiner worden. Via Mexican Hat zijn we naar Goosenecks State Park gereden. Hier hebben we heerlijk geluncht en verder viel het ons een beetje tegen voor de prijs die we moesten betalen (we blijven Nederlanders he). In het park heb je uitzicht over de San Juan River en Monument Valley, dit was dan wel weer erg mooi.

Hierna zijn we door gereden naar de Moke dugway en Muley Point. Dit was een indrukwekkende weg vol haarspeld bochten naar boven over een zandweg. Een van de mooiste wegen die we ooit gereden hebben. Doordat hier bijna geen verkeer was, maakte dit het nog specialer. Boven hebben we genoten van het uitzicht en hebben we wat foto’s gemaakt. Uiteindelijk zijn we doorgereden naar het Muley Point. Dit was een off road weg van vijf mijl. Onze eerste off road weg in de States. De auto trok het goed, bij het eerste punt aangekomen viel onze mond al open van verbazing. Het was ongelofelijk mooi, je zag hier de rivier, vele rotsen, Monument Valley en bovenal heel veel rust en stilte. Daarna zijn we nog 1.3 mijl doorgereden naar het einde van deze weg, daar was het panoramische uitzicht, wat nog gaver was. Jacqueline had hier een beetje hoogtevrees en Sandor is op de een of andere manier van zijn angsten af.

We zijn hierna weer via dezelfde weg terug naar beneden gereden naar the Valley of Gods road. Deze begon meteen zodra we beneden waren. Deze off road weg gaat 17 mijl door zand, stenen en heuveltjes. Je komt door een prachtig gebied van hoge rotsen waar je overal wel iets in ziet. In een zag je een vrouw die in bad zat en in de ander een kasteel of zeven zeilers.

Na deze lange rit, die we overigens gefilmd hebben met de Bandit (action camera), kon de lange saaie rit naar Moab beginnen. Deze zou nog 2 uur en 15 minuten duren (133 mijl). We kwamen onderweg nog een mooi kerkje tegen, maar deze was helaas al gesloten. Onderweg zagen we bergen met sneeuw en rode rotsen. Hier reden we een prachtige zonsondergang tegemoet. Het was al erg laat en donker toen we eindelijk aan kwamen in Moab. Hier hebben we snel gegeten en na een lange zoektocht hebben we ons huisje gevonden. Jacqueline was zo moe en is meteen gaan slapen en Sandor heeft buiten nog sterren gekeken.

We hebben 278 mijl gereden.

Verslag uit: Verenigde Staten, Moab

USA 2017

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie ons gaan volgen! Binnenkort is het dan zo ver: onze eerste grote reis samen.
Ongeveer een jaar geleden hebben we besloten dat we naar de Verenigde Staten wilden gaan voor een rondreis.
Onze reis gaat 33 dagen duren, 1 dag in Amsterdam en 32 dagen in de Verenigde Staten. We reizen op 30 mei naar Amsterdam en overnachten daar om op 31 mei ons grote avontuur te gaan starten. We vliegen dan vanaf Amsterdam via Salt Lake City naar Phoenix.

Alle vliegtickets, hotels, motels, huurauto enzovoort zijn inmiddels gereserveerd en/of gehuurd en het reisplan is gemaakt. We zijn nu nog bezig om de laatste puntjes op de i te zetten met betrekking tot het reisplan, hierin staat beschreven waar we per dag heen gaan, wat de afstanden zijn en wat de bezienswaardigheden zijn. Dit omdat we zoveel tijd onderweg zijn dan is het fijn om alvast veel uitgezocht te hebben en dit niet daar nog te hoeven doen.

We zullen iedere dag een stukje schrijven over hoe onze reis verloopt, wat we allemaal hebben gezien en foto's proberen toe te voegen.

Wanneer we weer een nieuw verhaal hebben geschreven verschijnt de link op Facebook.

Tijdens onze reis staan de volgende bezienswaardigheden op onze planning:

Phoenix
Sedona