Laatste dag Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu Laatste dag Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu

Laatste dag Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Sandor

30 Juni 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na een korte nacht ging om 4.45 uur de wekker voor Sandor. Hij wilde nog graag de zonsopkomst gaan kijken bij Venice beach. Aangekomen daar bleek het helaas te bewolkt en na een uur wachten was er nog steeds geen zon te zien. Jacqueline was inmiddels ook al een tijdje wakker dus konden we samen gaan ontbijten. Na het ontbijt hebben we de koffers al grotendeels ingepakt, omdat de terugvlucht morgen gepland staat helaas.

Inmiddels was de bewolking weggetrokken en besloten we naar Santa Monica beach te gaan. Hier hebben we over de boulevard gekuierd, geluncht en door het winkelcentrum gelopen. Als afsluiting zijn we nog even gaan relaxen op het strand en is Sandor nog even gaan zwemmen in de zee. Het zee water was 64 Fahrenheit, ( 17,7 graden ) Beetje fris maar erg lekker. Nadat we nog wat foto's hebben gemaakt van de Baywatch huisjes, zijn we richting Malibu gereden. Daar ligt een prachtige Hindu Temple midden in de heuvels. Bij veel toeristen onbekend, des te mooier was de ervaring om samen met de gelovigen te zijn. Voordat we de tempel betraden moesten we onze schoenen uit doen en onze voeten wassen. Met blote voeten of sokken moesten we de tempel betreden. We hebben samen de gelovigen het ritueel doorgemaakt. Hierbij waren er drie priesters die verschillende gebeden in de oude taal voerden. We werden gezegend en kregen uiteindelijk een as puntje op ons voorhoofd. We hebben nog een hele tijd met een aantal gelovigen gepraat over hun religie. Erg bijzondere en mooie afsluiting van onze vakantie.
We waren beide nog nooit in een tempel geweest, maar we waren er allebei enorm van onder de indruk. Het straalde veel liefde en rust uit.

Vanuit hier zagen we ook de laatste zonnestralen achter de heuvels verdwijnen en komt het einde van onze reis steeds dichterbij. Nu gaan we gauw slapen, zodat we morgen uitgerust en onze terugreis kunnen gaan beginnen.

Zaterdagmiddag om 13.55 uur onze tijd vliegen we naar Amsterdam en zondagochtend om 09.15 uur (Nederlandse tijd) landen we in Amsterdam.

Kôm laot ôs nao ’t zuuje gaon
‘k Gaon vaer
Maar kom auk altiéd weer
Truuk nao ‘t
Stedje van plezeer

• 02 Juli 2017 - 02:27

Fennie:

Sausau

• 02 Juli 2017 - 21:52

Suzanne:

Wat hebben jullie geweldige avonturen beleefd! En wat een prachtige foto's weer!

Hoe voelt het om weer terug in NL te zijn? Welkom terug!

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

USA 2017

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie ons gaan volgen! Binnenkort is het dan zo ver: onze eerste grote reis samen.
Ongeveer een jaar geleden hebben we besloten dat we naar de Verenigde Staten wilden gaan voor een rondreis.
Onze reis gaat 33 dagen duren, 1 dag in Amsterdam en 32 dagen in de Verenigde Staten. We reizen op 30 mei naar Amsterdam en overnachten daar om op 31 mei ons grote avontuur te gaan starten. We vliegen dan vanaf Amsterdam via Salt Lake City naar Phoenix.

Alle vliegtickets, hotels, motels, huurauto enzovoort zijn inmiddels gereserveerd en/of gehuurd en het reisplan is gemaakt. We zijn nu nog bezig om de laatste puntjes op de i te zetten met betrekking tot het reisplan, hierin staat beschreven waar we per dag heen gaan, wat de afstanden zijn en wat de bezienswaardigheden zijn. Dit omdat we zoveel tijd onderweg zijn dan is het fijn om alvast veel uitgezocht te hebben en dit niet daar nog te hoeven doen.

We zullen iedere dag een stukje schrijven over hoe onze reis verloopt, wat we allemaal hebben gezien en foto's proberen toe te voegen.

Wanneer we weer een nieuw verhaal hebben geschreven verschijnt de link op Facebook.

Tijdens onze reis staan de volgende bezienswaardigheden op onze planning:

Phoenix
Sedona