Eerste dag Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu Eerste dag Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu

Eerste dag Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Sandor

29 Juni 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Grapje! Dat werd toch niet ons laatste hotel. Wat een slechte nacht hebben we gehad. Het hotel was het allemaal net niet: vies, oud, gehorig. De receptie zat zelfs achter kogelvrij glas. Jullie mogen zelf invullen in wat voor buurt we terecht waren gekomen. Reden genoeg voor ons om hier de vakantie niet af te willen sluiten en dus zijn we nu echt naar ons laatste hotel gegaan. Een heerlijk luxe Best Western.
Hierna zijn we richting de Fox studio's gereden. We waren in de veronderstelling dat we hier een rondleiding konden krijgen, maar dit bleek niet zo te zijn. We zijn toen door gereden richting de UCLA (University of California Los Angeles). Hier hebben we over de campus gereden, erg mooi om dit te zien. Het was een behoorlijk terrein en verschillend van Nederland. Hierna zijn we naar het Getty Center gereden. Dit is een enorme kunst galerij met een mooi uitzicht over LA, mooie aangelegde tuinen en verschillende gallerijen met schilderijen en foto's.
Na dit bezoek zijn we de Mulholland drive gaan rijden. Deze route is vernoemd naar een architect. Het is een mooie route door de heuvels van LA en hierdoor heb je een erg wijds uitzicht aan beide kanten zoals Warner Bros, Hollywood en LA.
Hier hebben we bij verschillende view points genoten van het uitzicht en foto's kunnen maken.
Onderweg naar het Griffith Observatory moest Jacqueline erg nodig plassen, en kwamen we uiteindelijk uit bij een brandweerkazerne. Dit werd een erg mooie ervaring. Jacqueline mocht hier gebruik maken van het toilet en aansluitend kregen we een privé rondleiding van de brandweer mannen van deze kazerne. Alles kwam aan bod: de firetruck, de keuken, slaapzaal, omkleedruimtes, Sandor mocht de kleding aan, alles. Aansluitend nog wat gedronken met de mannen en de vrouw, zij was paramedic. Dat zit in Amerika allemaal in een kazerne. Sandor kreeg nog een T-shirt van de brandweer van Los Angeles fire departement.
Na de zonsondergang zijn we doorgereden richting Griffith Observatory, helaas hadden we zoals de hele vakantie in alle grote steden de pech dat hier een concert was. Dus heel veel files, geen parkeerplaatsen of je moest 2 km lopen. Uiteindelijk de auto langs de kant gezet en vanuit de weg foto's kunnen maken van LA en Griffith Observatory in het donker. Erna zonder files gelukkig goed aangekomen in ons laatste nieuwe hotel voor deze Amerika reis. Morgen de laatste dag touren in Amerika/LA en dan komt zaterdag helaas de terugreis er alweer aan.

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

USA 2017

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie ons gaan volgen! Binnenkort is het dan zo ver: onze eerste grote reis samen.
Ongeveer een jaar geleden hebben we besloten dat we naar de Verenigde Staten wilden gaan voor een rondreis.
Onze reis gaat 33 dagen duren, 1 dag in Amsterdam en 32 dagen in de Verenigde Staten. We reizen op 30 mei naar Amsterdam en overnachten daar om op 31 mei ons grote avontuur te gaan starten. We vliegen dan vanaf Amsterdam via Salt Lake City naar Phoenix.

Alle vliegtickets, hotels, motels, huurauto enzovoort zijn inmiddels gereserveerd en/of gehuurd en het reisplan is gemaakt. We zijn nu nog bezig om de laatste puntjes op de i te zetten met betrekking tot het reisplan, hierin staat beschreven waar we per dag heen gaan, wat de afstanden zijn en wat de bezienswaardigheden zijn. Dit omdat we zoveel tijd onderweg zijn dan is het fijn om alvast veel uitgezocht te hebben en dit niet daar nog te hoeven doen.

We zullen iedere dag een stukje schrijven over hoe onze reis verloopt, wat we allemaal hebben gezien en foto's proberen toe te voegen.

Wanneer we weer een nieuw verhaal hebben geschreven verschijnt de link op Facebook.

Tijdens onze reis staan de volgende bezienswaardigheden op onze planning:

Phoenix
Sedona