Bryce Canyon en de prachtige sterrenhemel - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu Bryce Canyon en de prachtige sterrenhemel - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon en de prachtige sterrenhemel

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Sandor

12 Juni 2017 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vanochtend ging de wekker al om 6 uur: wij zijn er klaar voor, de helikopter vlucht kan beginnen! Na een licht ontbijt zijn we vertrokken naar het lokale vliegveldje van Bryce. Toen we de hotelkamer uitkwamen merkten we al dat het erg koud was en hard waaide. Aangekomen bij het vliegveld kwam de piloot ons tegemoet en vertelde dat de vlucht niet door kon gaan door de harde wind. De vlucht zou uitgesteld worden tot morgenvroeg.

We zijn doorgereden naar een lokaal restaurantje en hebben daar fatsoenlijk ontbeten. Hierna zijn we terug gegaan naar ons hotel om even te rusten.

Rond het middaguur zijn we Bryce Canyon in gereden met de auto. We zijn allereerst helemaal doorgereden tot het eind punt: Rainbow point. Vanaf hier zijn we terug gereden en bij alle punten even gestopt. Wat is Bryce Canyon toch een mooi park. We zijn erg onder de indruk van hoodoos in combinatie met de zon die de rotsen prachtig verkleurt.

We hebben besloten om vroeg te gaan dineren zodat Sandor de zonsondergang en sterren kan gaan kijken in Bryce Canyon. Jacqueline blijft in het hotel om fit te zijn voor de volgende dag.

Sandor maakt een prachtige zonsondergang mee die de hoodoos nog mooiere kleuren geeft. Na de zonsondergang duurt het een paar uurtjes voordat het donker is. Het was het wachten in de auto waard, dit was de mooiste sterrenhemel ooit met veel vallende sterren.

Verslag uit: Verenigde Staten, Bryce Canyon

USA 2017

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie ons gaan volgen! Binnenkort is het dan zo ver: onze eerste grote reis samen.
Ongeveer een jaar geleden hebben we besloten dat we naar de Verenigde Staten wilden gaan voor een rondreis.
Onze reis gaat 33 dagen duren, 1 dag in Amsterdam en 32 dagen in de Verenigde Staten. We reizen op 30 mei naar Amsterdam en overnachten daar om op 31 mei ons grote avontuur te gaan starten. We vliegen dan vanaf Amsterdam via Salt Lake City naar Phoenix.

Alle vliegtickets, hotels, motels, huurauto enzovoort zijn inmiddels gereserveerd en/of gehuurd en het reisplan is gemaakt. We zijn nu nog bezig om de laatste puntjes op de i te zetten met betrekking tot het reisplan, hierin staat beschreven waar we per dag heen gaan, wat de afstanden zijn en wat de bezienswaardigheden zijn. Dit omdat we zoveel tijd onderweg zijn dan is het fijn om alvast veel uitgezocht te hebben en dit niet daar nog te hoeven doen.

We zullen iedere dag een stukje schrijven over hoe onze reis verloopt, wat we allemaal hebben gezien en foto's proberen toe te voegen.

Wanneer we weer een nieuw verhaal hebben geschreven verschijnt de link op Facebook.

Tijdens onze reis staan de volgende bezienswaardigheden op onze planning:

Phoenix
Sedona