Zonsondergang en sterren kijken in Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu Zonsondergang en sterren kijken in Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu

Zonsondergang en sterren kijken in Arches

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Sandor

09 Juni 2017 | Verenigde Staten, Moab

Na een heerlijke nacht in een schoon en fris hotel waren we helaas te laat voor het ontbijt. We hebben in de supermarkt wat donuts, stokbrood en een maaltijdsalade gehaald. We zijn daarna even de was in het hotel gaan doen, waardoor we wat later aan onze planning konden beginnen. We zijn de La Sal Mountain loop tour gaan kijken. Een erg mooie route door de besneeuwde bergen. Helaas moesten we deze vroegtijdig beëindigen, na een half uur was de weg afgesloten ivm wegwerkzaamheden.
Vanavond om 17 uur zou deze weer open gaan, daarom gaan we hem morgenvroeg alsnog rijden.

Jacqueline was erg moe dus hebben we een rust momentje in het hotel gepland. Op deze manier hopen we vanavond de sterren in Arches te kunnen gaan zien vanavond.

Na het rusten zijn we nog even naar de supermarkt gegaan om water in te slaan voor morgen en zijn we vol goede moed naar Arches gereden . Dit is ons tweede Nationale Park. We waren hier niet enorm van onder de indruk, mogelijk dat dit komt door alle mooie dingen die we al hebben gezien of omdat we er vrij laat waren.
Wel hebben we een mooie zonsondergang gezien en een prachtige sterrenhemel. Zie hier ook de foto's van Sandor voor. De sterrenhemel is hier zo mooi, doordat er geen lichtvervuiling is.

Op de terugweg naar het hotel werden we nog staande gehouden door de politie. Sandor reed iets te hard en toevallig stond daar de politie. Gelukkig liep het met een sisser af en mochten we na een waarschuwing doorrijden. Weer iets wat we van ons lijstje konden afstrepen.

Verslag uit: Verenigde Staten, Moab

USA 2017

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie ons gaan volgen! Binnenkort is het dan zo ver: onze eerste grote reis samen.
Ongeveer een jaar geleden hebben we besloten dat we naar de Verenigde Staten wilden gaan voor een rondreis.
Onze reis gaat 33 dagen duren, 1 dag in Amsterdam en 32 dagen in de Verenigde Staten. We reizen op 30 mei naar Amsterdam en overnachten daar om op 31 mei ons grote avontuur te gaan starten. We vliegen dan vanaf Amsterdam via Salt Lake City naar Phoenix.

Alle vliegtickets, hotels, motels, huurauto enzovoort zijn inmiddels gereserveerd en/of gehuurd en het reisplan is gemaakt. We zijn nu nog bezig om de laatste puntjes op de i te zetten met betrekking tot het reisplan, hierin staat beschreven waar we per dag heen gaan, wat de afstanden zijn en wat de bezienswaardigheden zijn. Dit omdat we zoveel tijd onderweg zijn dan is het fijn om alvast veel uitgezocht te hebben en dit niet daar nog te hoeven doen.

We zullen iedere dag een stukje schrijven over hoe onze reis verloopt, wat we allemaal hebben gezien en foto's proberen toe te voegen.

Wanneer we weer een nieuw verhaal hebben geschreven verschijnt de link op Facebook.

Tijdens onze reis staan de volgende bezienswaardigheden op onze planning:

Phoenix
Sedona