Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu

Sedona

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Sandor

02 Juni 2017 | Verenigde Staten, Sedona

De rustdag en nacht heeft ons goed gedaan, we voelen ons een stuk beter en gaan fris en fruitig onderweg naar Sedona. We hebben allebei heerlijk geslapen en hebben weer voldoende energie.

We gaan eerst nog even kijken bij Watson Lake, een groot meer met speciale rotsen. Jacqueline maakt hier een behoorlijke valpartij, gelukkig zijn het alleen grote schaafwonden en geen kneuzingen of breuken. Nadat we alles verzorgd hebben blijft Jacqueline in de auto en Sandor gaat nog even terug om wat foto´s te maken. Maar je merkt meteen dat het bloedheet is hier, 40 graden en dan hiken is erg zwaar en wennen. Maar we blijven drinken en eten geregeld chips voor ons zoutgehalte goed te houden.

Na Watson Lake, rijden we via de grotere wegen naar Sedona. We genieten enorm van het uitzicht onderweg. De panorama uitzichten volgen na elkaar, het genieten is begonnen!
Op een gegeven moment kwamen we op een ontzettend mooie weg, deze zou 7 mijl een dalingspercentage hebben van 6%, WAUW wat een fantastische weg om te mogen rijden. Je rijd zo een vallei in, het was goed opletten met rijden maar echt de moeite waard.

Terwijl we Sedona steeds meer naderen worden de rotsen steeds hoger en roder, waar Sedona ook om bekend staat en wat is dit fantastisch zeg. We begrijpen nu wel waarom iedereen zo te spreken is over deze plaats.

In Sedona checken we eerst in bij ons hotel en gaan daarna door naar Crescent Moon park hier heb je uitzicht op de Cathedral Rock. Dit is een ontzettend grote rots waar men van zegt dat er speciale Vortex energieën zijn. Hier ligt ook Oak Creek, hier gaat men zwemmen, besprenkelt het water over zich heen of gaat liggen bij de rots om de energie tot zich te nemen. Erg bijzonder om te zien. Hierna gaan we nog even verder door het park wandelen en komen bij een mooi plekje uit. Bij dit stukje van de Oak Creek reflecteert de rots in het water erg bijzonder en mooi om te zien. Terwijl Sandor wat foto’s aan het maken is, raken we in gesprek met twee bijzondere mensen. Zij fotografeert walvissen, dolfijnen etc. in Tonga en hij heeft in het verleden muziek geproduceerd.
Het gesprek was zo leuk dat het langer duurde dus we waren de tijd vergeten voor de zonsondergang. Dus we zijn uiteindelijk heel snel doorgereden naar het vliegveld van Sedona. Dit ligt een heel stuk hoger dan het centrum. Hier heb je een prachtig uitzicht over Sedona en de rotsen.

Het is ontzettend druk op dit punt want het staat erom bekend dat het een van de mooiste plekjes is om de zonsondergang te fotograferen in deze regio. Uiteindelijk heeft Sandor een plaatsje kunnen bemachtigen en hebben we een hele mooie zonsondergang gezien. Sandor is nog niet super tevreden met zijn foto´s van de ondergang dus dat wordt nog aardig oefenen de aankomende dagen.

Terwijl we dit schrijven is het bij jullie zaterdagavond en bij ons zaterdagochtend half 9, dus wij gaan zo lekker ontbijten en dan nog naar een paar punten in Sedona en vertrekken we richting de Grand Canyon voor de aankomende anderhalve dag.

Vandaag hebben we 80 mijl gereden.

• 03 Juni 2017 - 20:12

Jackie En Yvette:

Wat een mooie foto's en leuk verslag van jullie reis, we gaan jullie volgen !!!
    We gaan zo naar Frans , veeeel plezier en groetjes van ons ....xx

• 03 Juni 2017 - 20:44

Christian:

Hoi Sandor en Jaqueline,

Wat is Sedona toch mooi he. Willen wij zeker ook nog een keer terug.
    Je hebt mooie foto's gemaakt. Je hebt ook een goed oog voor mooie foto's. Denk er bij het maken van een foto ook eens aan om het onderwerp niet altijd in het midden van de foto te houden.

Geniet er van samen.

Christian
    www.reistipsamerika.nl

• 03 Juni 2017 - 20:49

Fenniee:

Mooi om te lezen broer en schoonzus! Heel veel plezier nog

• 04 Juni 2017 - 04:07

Suzanne:

Wat een prachtige foto's!

Let goed op jullie zelf. Dat de pechdagen nu achter de rug mogen zijn!

• 04 Juni 2017 - 10:38

Cindy :

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Heel veel plezier!

• 04 Juni 2017 - 14:17

Ria:

Leuk om jullie enthousiaste verhaal te lezen! Wij weten hoe mooi en divers amerika is. Geniet met volle teugen! Ik ga jullie volgen!
    Groetjes en een dikke kus!

• 04 Juni 2017 - 14:17

Ria:

Groetjes en een dikke kus!

• 05 Juni 2017 - 15:14

Laura:

Heerlijk om te lezen en te zien! Was door de drukte en hectiek helemaal vergeten een kijkje te nemen in jullie practige reis. Maar wat is het daar toch prachtig! Fijn dat jullie beiden weer lekker zijn opgeknapt. Lekker van genieten samen!

• 05 Juni 2017 - 16:39

Nel Peeters:

Hoi Sander en Jacqueline , wat n prachtige foto's zeg , geweldig ,nu naar de Grand Canion ben benieuwd wat jullie hier van vinden ,ik beleef mijn Amerika reis zo ook weer n beetje....ik blijf jullie volgen ...geniet d'r samen maar lekker van ...het zijn ontzettend veel indrukken ...geweldig om allemaal mee te mogen maken ..

Groetjes Nel

Verslag uit: Verenigde Staten, Sedona

USA 2017

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie ons gaan volgen! Binnenkort is het dan zo ver: onze eerste grote reis samen.
Ongeveer een jaar geleden hebben we besloten dat we naar de Verenigde Staten wilden gaan voor een rondreis.
Onze reis gaat 33 dagen duren, 1 dag in Amsterdam en 32 dagen in de Verenigde Staten. We reizen op 30 mei naar Amsterdam en overnachten daar om op 31 mei ons grote avontuur te gaan starten. We vliegen dan vanaf Amsterdam via Salt Lake City naar Phoenix.

Alle vliegtickets, hotels, motels, huurauto enzovoort zijn inmiddels gereserveerd en/of gehuurd en het reisplan is gemaakt. We zijn nu nog bezig om de laatste puntjes op de i te zetten met betrekking tot het reisplan, hierin staat beschreven waar we per dag heen gaan, wat de afstanden zijn en wat de bezienswaardigheden zijn. Dit omdat we zoveel tijd onderweg zijn dan is het fijn om alvast veel uitgezocht te hebben en dit niet daar nog te hoeven doen.

We zullen iedere dag een stukje schrijven over hoe onze reis verloopt, wat we allemaal hebben gezien en foto's proberen toe te voegen.

Wanneer we weer een nieuw verhaal hebben geschreven verschijnt de link op Facebook.

Tijdens onze reis staan de volgende bezienswaardigheden op onze planning:

Phoenix
Sedona