Capitool reef park en de fantastische scenic 12. - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu Capitool reef park en de fantastische scenic 12. - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu

Capitool reef park en de fantastische scenic 12.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Sandor

11 Juni 2017 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vandaag hebben we een beetje uitgeslapen en hierna zijn we vertrokken naar Capitol Reef Park. Hier hebben we de Scenic Drive Route gereden, deze is 12 mijl lang en gaat door Fruitgaarden, bergen en smalle rotspartijen. Het laatste stuk zijn we off road gegaan, dit was erg mooi. Het park verschilde erg van kleuren, waardoor de afwisseling groot was.
Op het einde hebben we dezelfde weg teruggereden en hebben we op het beginpunt zelfgemaakte appeltaart en kersentaart gegeten. De appeltaart was de lekkerste taart ooit.
Na deze heerlijke verwennerij zijn we begonnen aan de weg naar Bryce Canyon. We hebben de Scenic route 12 gereden, één van de mooiste Scenic routes ter wereld is ons vertelt (top 10 in ieder geval). Na vandaag begrijpen we wel waarom hij in de top 10 staat. Zo veel verschillende natuur verschijnselen: rode rotsen, witte rotsen, grijze rotsen, heel veel groen, hoog in de bergen, laag in het dal. Het ene moment waande je je in Nederland tussen de koeien in het groen en het andere moment in de bergen in Zwitserland.
Onderweg hebben we een tussenstop gemaakt bij Kiva Koffeehouse; Raspberry muffin, lemon pie, cappuccino en heerlijke lemonade. Goed gevuld zijn we begonnen aan de laatste 70 mijl richting Bryce. Dit ook weer over de Scenic route 12.

´s Avonds hebben we gegeten in een typische Amerikaanse diner, een heerlijke burger allebei. Na het eten zijn we nog even in het hotel gaan rondlopen en kwamen we uit bij de helikopter stand. Het blijft toch een beetje kriebelen, dus besloten we om voor morgenvroeg een helikopter vlucht te boeken: om 7 uur moeten we op het vliegveld staan dus snel slapen nu.

Vandaag hebben we 190 mijl gereden.

Verslag uit: Verenigde Staten, Bryce Canyon City

USA 2017

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie ons gaan volgen! Binnenkort is het dan zo ver: onze eerste grote reis samen.
Ongeveer een jaar geleden hebben we besloten dat we naar de Verenigde Staten wilden gaan voor een rondreis.
Onze reis gaat 33 dagen duren, 1 dag in Amsterdam en 32 dagen in de Verenigde Staten. We reizen op 30 mei naar Amsterdam en overnachten daar om op 31 mei ons grote avontuur te gaan starten. We vliegen dan vanaf Amsterdam via Salt Lake City naar Phoenix.

Alle vliegtickets, hotels, motels, huurauto enzovoort zijn inmiddels gereserveerd en/of gehuurd en het reisplan is gemaakt. We zijn nu nog bezig om de laatste puntjes op de i te zetten met betrekking tot het reisplan, hierin staat beschreven waar we per dag heen gaan, wat de afstanden zijn en wat de bezienswaardigheden zijn. Dit omdat we zoveel tijd onderweg zijn dan is het fijn om alvast veel uitgezocht te hebben en dit niet daar nog te hoeven doen.

We zullen iedere dag een stukje schrijven over hoe onze reis verloopt, wat we allemaal hebben gezien en foto's proberen toe te voegen.

Wanneer we weer een nieuw verhaal hebben geschreven verschijnt de link op Facebook.

Tijdens onze reis staan de volgende bezienswaardigheden op onze planning:

Phoenix
Sedona