Antelope Canyon en Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu Antelope Canyon en Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon en Monument Valley

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Sandor

06 Juni 2017 | Verenigde Staten, Kayenta

Na een heerlijke nacht in een fantastisch hotel in Page zijn we begonnen met een luxe ontbijt. Hierna zijn we vertrokken naar de Antelope Canyon. Hier hadden we om 9 uur de Lower tour geboekt.
Wauw! Wat een mooi schouwspel was het. Erg mooi om door zo'n Canyon te lopen geleid door een Navajo. De kleuren die door de zon van boven op de stenen scheen, maakte er een ontzettend mooi palet van. Na deze tour zijn we nog doorgereden richting de Glen Canyon Dam en Lake Powell. Dit vonden we allebei niet zo spectaculair dus zijn we doorgereden naar Monument Valley. De route hier naar toe was weer spectaculair: een mooie route door de bergen. Hier veranderde de tijdzone, we zijn een uur vooruit gegaan. Het is nu 8 uur tijdsverschil met Nederland i.p.v. 9 uur.

In Monument Valley hadden we een tour geboekt, dit bleek een privé tour te zijn geworden. Samen met een Navajo en haar dochter zijn we bijna drie uur lang door Monument Valley heen gereden. Ook dit was weer prachtig en we zijn op plaatsen geweest waar je met eigen vervoer niet mag komen. Na de tour was het een paar uurtjes wachten op de zonsondergang. Maar wat een spektakel was dit, het was het wachten zeker waard. Het was één van de mooiste zonsondergangen ooit.

Tijdens het wachten kwamen we Tomas en Tanja tegen uit Duitsland en bleken we veel raakvlakken te hebben. Over een week in Bryce Canyon zitten we in hetzelfde hotel.

Na Monument Valley was het nog een dik half uur terug naar ons hotel.

Deze dag hebben we 175 mijl gereden.

Verslag uit: Verenigde Staten, Kayenta

USA 2017

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie ons gaan volgen! Binnenkort is het dan zo ver: onze eerste grote reis samen.
Ongeveer een jaar geleden hebben we besloten dat we naar de Verenigde Staten wilden gaan voor een rondreis.
Onze reis gaat 33 dagen duren, 1 dag in Amsterdam en 32 dagen in de Verenigde Staten. We reizen op 30 mei naar Amsterdam en overnachten daar om op 31 mei ons grote avontuur te gaan starten. We vliegen dan vanaf Amsterdam via Salt Lake City naar Phoenix.

Alle vliegtickets, hotels, motels, huurauto enzovoort zijn inmiddels gereserveerd en/of gehuurd en het reisplan is gemaakt. We zijn nu nog bezig om de laatste puntjes op de i te zetten met betrekking tot het reisplan, hierin staat beschreven waar we per dag heen gaan, wat de afstanden zijn en wat de bezienswaardigheden zijn. Dit omdat we zoveel tijd onderweg zijn dan is het fijn om alvast veel uitgezocht te hebben en dit niet daar nog te hoeven doen.

We zullen iedere dag een stukje schrijven over hoe onze reis verloopt, wat we allemaal hebben gezien en foto's proberen toe te voegen.

Wanneer we weer een nieuw verhaal hebben geschreven verschijnt de link op Facebook.

Tijdens onze reis staan de volgende bezienswaardigheden op onze planning:

Phoenix
Sedona