Prescott National Forest - Reisverslag uit Prescott, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu Prescott National Forest - Reisverslag uit Prescott, Verenigde Staten van Jacqueline en Sandor - WaarBenJij.nu

Prescott National Forest

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline en Sandor

01 Juni 2017 | Verenigde Staten, Prescott

Sandor had afgelopen nacht amper geslapen, waarschijnlijk door de jetlag in combinatie met het weer en de vervelende vlucht. Dus hebben we het programma wat aangepast en doen we het op een rustig tempo. Vanochtend eerst ontbeten in het hotel op zijn Amerikaans: Waffletastic it is. Hierna hebben we alle spullen in de auto een plekje gegeven voor de komende 4,5 week.

Toen de auto helemaal ingericht was zijn we naar de Walmart gegaan hier hebben we nog wat boodschappen gedaan en een nieuwe selfiestick gehaald. We hadden er een in Nederland gekocht, maar die is helaas niet aangekomen in Amerika, of we hebben hem toch niet ingepakt of hij is helaas uit de koffer gehaald onderweg naar de States.
Hierna zijn we begonnen aan een prachtige route naar Sedona, via de Highway 89 door Prescott National Forest, dit is een soort Zuid-Limburg (Mergellandroute) 3.0. Ontzettend veel haarspeldbochten en vooral prachtige uitzichten!

Onderweg zien we vooral heel veel cactussen, het is hier echt woestijngebied; veel droog en los zand, dorre grasplanten en hele grote cactussen.
Hier heeft Sandor nog wat mooie plaatjes kunnen schieten, doordat we in Phoenix nog in de file terecht kwamen en de weg door Prescott National Forest erg bochtig verliep zijn we uiteindelijk gestrand in Prescott. Sandor was doodop en gelukkig konden we zonder annuleringskosten het hotel in Sedona annuleren, dit omdat we hier morgen ook nog naar toe gaan. Erg fijn, we hebben nu een Best Western in Prescott genomen en dit ziet er heerlijk uit, nadat we gegeten hebben liggen we rond 20.30 uur in ons bed.

Vandaag hebben we van Phoenix naar Prescott 119 mijl gereden.

• 03 Juni 2017 - 20:26

Charles:

Leuke verhalen, mooie foto's. Keep it up!! Enjoy.

• 05 Juni 2017 - 20:12

Marijke Halvoort:

Veel plezier en ga je volgen !

Verslag uit: Verenigde Staten, Prescott

USA 2017

Lieve allemaal,

Leuk dat jullie ons gaan volgen! Binnenkort is het dan zo ver: onze eerste grote reis samen.
Ongeveer een jaar geleden hebben we besloten dat we naar de Verenigde Staten wilden gaan voor een rondreis.
Onze reis gaat 33 dagen duren, 1 dag in Amsterdam en 32 dagen in de Verenigde Staten. We reizen op 30 mei naar Amsterdam en overnachten daar om op 31 mei ons grote avontuur te gaan starten. We vliegen dan vanaf Amsterdam via Salt Lake City naar Phoenix.

Alle vliegtickets, hotels, motels, huurauto enzovoort zijn inmiddels gereserveerd en/of gehuurd en het reisplan is gemaakt. We zijn nu nog bezig om de laatste puntjes op de i te zetten met betrekking tot het reisplan, hierin staat beschreven waar we per dag heen gaan, wat de afstanden zijn en wat de bezienswaardigheden zijn. Dit omdat we zoveel tijd onderweg zijn dan is het fijn om alvast veel uitgezocht te hebben en dit niet daar nog te hoeven doen.

We zullen iedere dag een stukje schrijven over hoe onze reis verloopt, wat we allemaal hebben gezien en foto's proberen toe te voegen.

Wanneer we weer een nieuw verhaal hebben geschreven verschijnt de link op Facebook.

Tijdens onze reis staan de volgende bezienswaardigheden op onze planning:

Phoenix
Sedona